Целостное познание мира. Музыкальные интегрированные занятия

Целостное познание мира. Музыкальные интегрированные занятия

Аннотация. В статье рассматриваются понятия: «познание мира», «интеграция», «целостная картина мира». Раскрываются педагогические подходы и практические возможности в решении проблемы художественно‐образного познания мира дошкольниками на музыкальных интегрированных занятиях.

Ключевые слова. Художественно‐образное познание, интеграция, чувственные познавательные процессы, мыслительные операции (понятие, суждение, умозаключение).

Автор: Данилова Е. 

The organization of a holistic knowledge of the world of music to children integrated classes in preschool

Annotation. The article discusses the concept of «knowledge of the world», «integration», «complete picture of the world». Disclosed pedagogical approaches and practical possibilities for solving the problem of art‐shaped knowledge of the world of children of preschool age in the integrated music lessons.

Keywords. Art‐shaped knowledge, integration, sensory cognitive processes, mental operations: concepts, judgments, inferences.

Author: Danilova E.