Использование наследия В.А.Сухомлинского в организации воспитательных диалогов с дошкольниками

Использование наследия В.А.Сухомлинского в организации воспитательных диалогов с дошкольниками. Диалоги на летние темы

Аннотация. В статье представлена разработка воспитательных диалогов с дошкольниками в летний период. В основу положены миниатюры педагога‐гуманиста В.А. Сухомлинского. Предложенные диалоги, затрагивая тему природы и взаимоотношения людей, стимулируют к совместной деятельности взрослых и детей, восполняя дефицит общения.

Ключевые слова. Воспитательный диалог, эмоциональная отзывчивость.

Авторы: Оганян-Захараш Т., Гвалдин А.

Use of Sukhomlynsky’s herritage in arrangement of educational dialogues with pre‐school learners in summer

Annotation. The article demonstrates the working out of educational dialogues with pre‐school learners in summer period, based on the miniatures of the humanistic educator V.A. Sukhomlynsky. The suggested dialogues, touching upon the nature subject, are transferred to human relationships and stimulate joint activity of adults and children, making up for the existing lack of communication.

Keywords. Educational dialogue, emotional sympathy.

Authors: Oganyan-Zakharash T., Gvaldin A.