Развитие профессионального самосознания начинающих воспитателей

Развитие профессионального самосознания начинающих воспитателей

Аннотация. В статье дается научный анализ проблемы профессионального становления начинающих воспитателей ДОО, описаны роль, компоненты и этапы развития профессионального самосознания как основы становления молодых специалистов. Представлены задачи, направления, формы работы, обеспечивающие успешность продуктивной самореализации в педагогической деятельности.

Ключевые слова. Начинающие воспитатели, дошкольная образовательная организация, профессиональное становление, профессиональное самосознание.

Авторы: Ежкова Н., Ежкова П., Стрекалова А.

Professional development of novice teachers in preschool
educational organizations: a look at the problem

Annotation. The article presents the scientific analysis of the problem of professional development of novice educators OED, the role, components, and stages of development of professional identity as a basis of professional formation of young specialists, allocated the tasks, directions, forms of work that ensure the success of their professional formation, productive self-realization in pedagogical activity.

Keywords. Beginning educators, preschool educational organizations, professional formation, and professional self-awareness.

Authors: Ezhkova N., Ezhkova P., Strekalova A.