Квалификационные требования и инновационный потенциал педагога дошкольного образования

Квалификационные требования и инновационный потенциал педагога дошкольного образования

Аннотация. В статье обосновывается необходимость конкретизации должностных обязанностей и требований при заключении трудового договора. Обозначается ситуация «правового вакуума»: легитимность требований и ЕКС, и профстандарт «Педагог» в переходный период. Инновационный потенциал педагога рассматривается как основа стимулирующих выплат. Основной акцент сделан на описании содержания этапов формулирования квалификационных требований к педагогам.

Ключевые слова. Профстандарт «Педагог», квалификационные требования, должностные обязанности, трудовой договор, дошкольная образовательная организация, качество труда, стимулирование, трудовое действие, инновационный потенциал.

Автор: Слепцова И.

Qualification requirements and innovation potential of the teacher of preschool education

Annotation. The article substantiates the need to specify job duties and requirements at the conclusion of an employment contract. The situation of “legal vacuum” is indicated: the legitimacy of the requirements of both the ECS and the professional standard “Teacher” in the transition period. Innovative potential of the teacher is considered as the basis of incentive payments. The main emphasis is made on the description of the content of the stages of formulation of qualification requirements for teachers.

Keywords. Professional Standard “Teacher”, qualification requirements, job responsi bilities, employment contract, preschool educational organization, quality of work, stimulation, labor action, innovative potential.

Author: Sleptsova I.