Исследование психолого‐педагогических условий формирования у педагогов готовности к субъект‐субъектному взаимодействию с воспитанниками

Исследование психолого‐педагогических условий формирования у педагогов готовности к субъект‐субъектному взаимодействию с воспитанниками

Аннотация. На основе теоретического анализа процесса субъект‐субъектного взаимодействия педагогов ДОО с воспитанниками выявлены психолого‐педагогические условия формирования у педагогов готовности к такой форме деятельности. В статье представлены результаты опытно‐экспериментальной работы по оценке эффективности структурно‐функциональных компонентов модели психологического сопровождения педагогов ДОО в формировании субъект‐субъектного
взаимодействия с дошкольниками.

Ключевые слова. Субъект‐субъектное взаимодействие, формирование готовности к субъект‐субъектному взаимодействию, психологическое сопровождение профессионализации педагога.

Авторы: Белоусова С., Бухарина Н.

Research of psychological and pedagogical terms of forming for the teachers of readiness to the subject co‐operating with pupils

Annotation. The psychological and pedagogical terms of forming are educed for the teachers of readiness to such form of co‐operating with pupils on the basis of theoretical analysis of process of subject co-operation of teachers of preschool educational organization with pupils. The results of experiment as evaluated by efficiency of model of psychological help to the teachers in forming of the subject co-operating with pupils are presented in the article.

Keywords. Ņo‐operation of subjects, forming of readiness for co‐operation with subjects, psychological accompaniment of professional development of teacher.

Authors: Belousova S., Bucharina N.