Игры-драматизации в условиях лекотеки

Игры-драматизации в условиях лекотеки

Аннотация. Статья посвящена исследованию игровой деятельности дошкольников с особыми образовательными потребностями в условиях лекотеки. Выделены основные этапы работы по формированию навыков драматизации сказки. Подчеркивается значение рациональной организации данного направления работы в условиях лекотеки для развития основ коммуникативных умений и социальных представлений.

Ключевые слова. Дошкольники, особые образовательные потребности, лекотека, этапы игрового взаимодействия, игра-драматизация.

Авторы: Афанасьева Р., Пшенко А.

Games-dramatizations in the context of a lecture hall

Annotation. The article is devoted to the study of play activities of preschool children with special educational needs in the conditions of a lecture hall. The main stages of work on the formation of skills of dramatization of a fairy tale are highlighted. The author emphasizes the importance of rational organization of this area of work in the context of a lecture hall, for the development of the basics of communication skills and social concepts.

Keywords. Preschool children, special educational needs, lecture hall, stages of game interaction, play-dramatization.

Authors: Afanasieva R., Pshenko A.