Психолого-педагогическое сопровождение семей, воспитывающих детей дошкольного возраста с ОВЗ в условиях лекотеки

Психолого-педагогическое сопровождение семей, воспитывающих детей дошкольного возраста с ОВЗ в условиях лекотеки

Аннотация. В статье описывается модель комплексного психолого-педагогического сопровождения семей, воспитывающих дошкольников с ОВЗ в условиях лекотеки на базе МБДОО. Представлена структура индивидуально-ориентированной программы ребенка. Раскрыты направления и содержание работы специалистов лекотеки.

Ключевые слова. Лекотека, дошкольники с ограниченными возможностями здоровья, психолого-педагогическое сопровождение, индивидуально-ориентированная программа, игровой сеанс.

Авторы: Квасова А., Андронова Н., Яковлева О.

Psychology and pedagogical escort of families, the raising children of preschool age with OYZ in the conditions of a lekoteka

Annotation. In article the model of comprehensive psychology and pedagogical support of the families which are bringing up preschool children with OVZ in the conditions of lekoteka on the basis of the municipal budgetary preschool educational organization is described. The structure of the individual-based program of the child is presented. The directions and content of work of experts of lekoteka are opened.

Keywords. Lekoteka, preschool children with limited opportunities of health, psychology and pedagogical maintenance, the individual-based program, a game session.

Authors: Kvasova A., Andronova N., Yakovleva O.