Парциальные программы дошкольного образования в контексте ФГОС ДО

Парциальные программы дошкольного образования в контексте ФГОС ДО

Аннотация. В статье рассматриваются проблемы, посвященные использованию парциальных программ в контексте требований ФГОС ДО. Поднимаются вопросы экспертизы парциальных программ дошкольного образования, определения программного содержания, моделирования вариативной части ООП ДО. Представлен план действий по отбору, разработке и реализации парциальных программ дошкольного образования с учетом психолого-педагогических условий.

Ключевые слова. Детство, парциальная программа, Стандарт, социализация, индивидуализация, детская инициатива, планирование.

Автор: Слепцова И.

Partial program of preschool education in the context of federal state educational standard of preschool education

Annotation. In the article the questions devoted to the use of the partial programs in the context of the requirements of the Standard. The article discusses the examination of partial programs of preschool education, the peculiarities of their use in the educational process, determining program content, modeling the variable part of the Program. Presents the action plan for the selection and development of partial programs of preschool education based on psycho-pedagogical conditions

Keywords. Childhood, the partial program Standard, socialization, individualization, children’s initiative, planning.

Author: Sleptsova I.