Какие они – дошкольники XXI века? Краткий обзор материалов современных исследований

Какие они – дошкольники XXI века? Краткий обзор материалов современных исследований

Аннотация. В статье представлена характеристика особенностей развития дошкольников. Подчеркивается уникальная специфика выстраиваемых в современных условиях взаимоотношений взрослых и детей. Поставлен вопрос о необходимости повышения эффективности воспитательно образовательного процесса в дошкольных образовательных организациях. Установлена актуальность и значимость материала для разработки программ профессионального дополнительного образования педагогов дошкольного образования.

Ключевые слова. Дошкольное образование, дошкольники, проблемы, педагоги, взаимодействие взрослых и детей.

Автор: Найбауэр А.

What are they — XXI сentury preschoolers? A brief review of modern research

Annotation. The article presents the characteristic features of preschool children development. The unique characteristic of relationships between adults and children built in the modern context is emphasized. The necessity has been pointed out to increase of efficiency of educational process in preschool educational organizations. The relevance and significance of the material for the development of professional additional education programs of preschool teachers has been taken into account.

Keywords. Preschool education, preschool children, problems, teachers, interaction of adults and children.

Author: Naibauer A.

PageLines