Использование наследия В.А.Сухомлинского в организации воспитательных диалогов с дошкольниками. Диалоги на осенние темы

Использование наследия В.А. Сухомлинского в организации воспитательных диалогов с дошкольниками. Диалоги на осенние темы

Аннотация. В статье представлена разработка воспитательных диалогов с дошкольниками в осенний период, в основу положены миниатюры педагога В.А. Сухомлинского. Предложенные диалоги развивают мышление, речь, воображение и стимулируют к совместной деятельности взрослых и детей, к содержательному и интересному общению.

Ключевые слова. Признаки осени, воспитательный диалог, эмоциональная отзывчивость.

Авторы: Оганян-Захараш Т., Гвалдин А.

Use of V.A. Sukhomlynsky’s heritage in organizing educational dialogues with preschoolers in the autumn

Annotation. The article presents the development of educational dialogues with preschool children in the autumn period, based on the miniatures of the famous teacher V.A. Sukhomlinsky. The proposed dialogues, touching on the theme of nature, develop the thinking, speech, imagination of children and stimulate the joint activity of adults and children, make their communication meaningful and interesting.

Keywords. Signs of autumn, educational dialogue, emotional responsiveness.

Authors: Oganyan-Zakharash T., Gvaldin A.