Цели и результаты овладения иностранным языком. В контексте требований Стандарта

Цели и результаты овладения иностранным языком. В контексте требований Стандарта

Аннотация. Статья посвящена роли иностранного языка в реализации целей ФГОС ДО. Дается критический анализ современного состояния преподавания иностранных языков в детском саду, утверждается значимость дошкольного иноязычного образования с учетом опыта и специфики раннего обучения иностранным языкам в РФ, а также особенностей возраста. Рассматривается содержание когнитивного, речевого, коммуникативного и нравственного развития дошкольника средствами развивающей технологии овладения иностранным языком. Обосновывается вклад дошкольного иноязычного образования в личностное развитие детей.

Ключевые слова. Федеральный государственный образовательный стандарт дошкольного образования, дошкольное иноязычное образование, овладение иностранным языком, когнитивное, речевое, коммуникативное, нравственное развитие ребенка, игровая деятельность.

Авторы: Никитенко З., Никитенко Е.

The aims and results of foreign language acquisition in kindergarten in the context of the requirements of the standard of preschool education

Annotation. The article focuses on the role of foreign language in the realization of the preschool education aims. The authors give a critical analysis of the current state of language teaching in kindergarten and affirm the importance of preschool foreign language education, which is defined with regard to the experience and specificity of early learning of foreign languages in the Russian Federation, as well as age peculiarities. The article considers the contents of the cognitive, speech, communication, and moral development of the preschool child by means of developing technology of foreign language acquisition. The contribution of preschool foreign language education in personality development is explained.

Keywords. Federal state educational standard of preschool education, foreign language preschool education, foreign language acquisition, cognitive, speech, communication and moral development оf a child, game activity.

Authors: Nikitenko Z., Nikitenko E.